2 weken voor vertrek - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Martine Hordijk - WaarBenJij.nu 2 weken voor vertrek - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Martine Hordijk - WaarBenJij.nu

2 weken voor vertrek

Door: Martine Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Martine

05 Juli 2015 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Dag allemaal,

Inmiddels zijn we een paar maanden verder sinds de vorige blog en 17 juli komt steeds dichterbij! In de tussentijd ben ik lekker aan de slag gegaan met alle voorbereidingen.

De eerste weken ben ik aan het werk op een basisschool in Kaapstad, inmiddels is ook bekend welke school dat gaat zijn. Ik ga werken met klassen van ongeveer 40 kinderen tussen de 6 - 15 jaar. Dat is natuurlijk een behoorlijk leeftijdsverschil en daarom is het handig om goed na te denken over het materiaal waarmee ik wil gaan werken als ik daar ben. In de map met materiaal zit nu in ieder geval al een serie met leuke kinderliedjes om te zingen in verschillende talen, popmuziek van bijvoorbeeld Coldplay om te gaan zingen en spelen, een lessenserie over filmmuziek en een paar lessen over het symfonie orkest. De komende tijd ga ik nog wat lessenseries maken. Mochten er trouwens nog collega's zijn met goede ideeën voor bepaald repertoire of materiaal daar, be my guest! Ik hoop daar ook nog wat inspiratie op te doen en wat dingen te kunnen bedenken en voorbereiden maar hoe meer materiaal ik mee kan nemen hoe beter :-).

Tijdens mijn werk in Kaapstad logeer ik bij een gastgezin. Ik weet inmiddels dat ik mag verblijven bij Lecia and Leslie Bagley. Ik ben erg benieuwd naar deze mensen en hoop dat we een gezellige tijd gaan hebben met elkaar daar.

Wat ook nog even goed geregeld moest worden was de rondreis met Chris. Ik ben 6 weken straks in Zuid-Afrika waarvan ik de laatste 2 weken ga rondreizen met goede vriend Chris. We blijven eerst een week in Kaapstad en daarna vliegen we naar Johannesburg om daar nog een week te blijven. We hebben geprobeerd om onze reis zo goed mogelijk te plannen. We hebben bijvoorbeeld alle hotels en guesthouses al geboekt, een tocht naar Robbeneiland (waar Nelson Mandela gevangen gezeten heeft) en ook een mooie 4 daagse safari in het Krugerpark met Cape to Addo Safaris. Dit was trouwens wel nog even goed zoeken, er zijn veel verschillende soorten safari's en veel verschillende aanbieders. Deze aanbieder is echt heel vriendelijk en ze bieden echt mooie safari's aan voor redelijke bedragen. Een heel spannend onderdeel van onze reis gaat het duiken met de witte haaien worden, ook wel cage diving genoemd (zie afbeelding). Nu ben ik van nature niet echt een bang type, maar als ik ergens Spaans benauwd en bang van ben dan zijn het wel haaien. De afspraak met Chris is dan ook dat als ik ineens niet meer wil op het moment zelf dat hij me gewoon een duw geeft die kooi in, wordt vervolgd..

Zo, dat is weer een heel verhaal bij elkaar. Ik kijk er ontzettend naar uit om aan de slag te gaan in Kaapstad en hoop echt dat ik de kinderen daar een leuke en zorgeloze tijd kan geven binnen de muzieklessen. Als ik heel eerlijk ben vind ik het ook wel een beetje spannend natuurlijk, zomaar naar een ander land gaan alleen en gaan werken (grote mond.. klein hartje). Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Op naar de laatste voorbereidingen en 17 juli!

Liefs,
Martine

  • 05 Juli 2015 - 21:19

    Els:

    We gaan je met plezier volgen ! Best spannend wat je allemaal gaat ondernemen, net als de laatste twee weken met Chris.
    Succes met de voorbereidingen en tot je volgende blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

6 weken Zuid-Afrika

Deze zomer hoop ik 6 weken naar Zuid-Afrika te gaan. De eerste 4 weken zal ik verblijven bij een gastgezin in Kaapstad. Tijdens deze 4 weken ga ik vrijwilligerswerk doen op scholen in Kaapstad waar ik muziekles zal gaan geven. Dit doe ik via stichting Projects Abroad. Daarna komt goede vriend Chris Lassooij ook richting Zuid-Afrika en gaan we samen nog twee weken rondreizen. We verblijven eerst een week in Kaapstad waarna we een binnenlandse vlucht nemen naar Johannesburg om o.a. het Kruger park te gaan bekijken.

Ik kijk ontzettend uit naar deze prachtige reis! Twee van mijn grote liefdes komen in deze 6 weken samen: muziek en reizen. Ik wil graag op deze manier mijn steentje bijdragen in de wereld. Ik hoop lekker muziek te kunnen gaan maken met de kinderen in Kaapstad en hoop iets bij te dragen aan hun (muzikale)ontwikkeling en hen een onbezorgde tijd te geven binnen de muzieklessen. Ik verwacht niet dat ik de wereld in mijn eentje kan veranderen, maar ik wil op mijn manier en niveau iets bijdragen en een stukje plezier brengen in het leven van deze kinderen. Mede daarom heb ik gekozen voor een project met muziek, als ik scholen ga bouwen storten die namelijk na een dag weer in, haha. Muziek is een universele taal die door iedereen gesproken wordt en zeker in Zuid-Afrika speelt muziek een belangrijke rol in de cultuur en het dagelijks leven. Ik hoop dan ook erg veel van de kinderen te gaan leren. Via deze blog kunnen jullie mijn voorbereidingen en reisverhalen volgen, enjoy!

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2015

Time flies..

06 Augustus 2015

Raar mens, die miss Martine uit Nederland

03 Augustus 2015

Op de helft en wederom een leuk weekend

29 Juli 2015

Gastgezin enzo..

27 Juli 2015

Het meest angstige moment van mijn leven..
Martine

Deze zomer hoop ik 6 weken naar Zuid-Afrika te gaan. De eerste 4 weken zal ik verblijven bij een gastgezin in Kaapstad. Tijdens deze 4 weken ga ik vrijwilligerswerk doen op scholen in Kaapstad waar ik muziekles zal gaan geven. Dit doe ik via stichting Projects Abroad. Daarna komt goede vriend Chris Lassooij ook richting Zuid-Afrika en gaan we samen nog twee weken rondreizen. We verblijven eerst een week in Kaapstad waarna we een binnenlandse vlucht nemen naar Johannesburg om o.a. het Kruger park te gaan bekijken. Ik kijk ontzettend uit naar deze prachtige reis! Twee van mijn grote liefdes komen in deze 6 weken samen: muziek en reizen. Ik wil graag op deze manier mijn steentje bijdragen in de wereld. Ik hoop lekker muziek te kunnen gaan maken met de kinderen in Kaapstad en hoop iets bij te dragen aan hun (muzikale)ontwikkeling en hen een onbezorgde tijd te geven binnen de muzieklessen. Ik verwacht niet dat ik de wereld in mijn eentje kan veranderen, maar ik wil op mijn manier en niveau iets bijdragen en een stukje plezier brengen in het leven van deze kinderen. Mede daarom heb ik gekozen voor een project met muziek, als ik scholen ga bouwen storten die namelijk na een dag weer in, haha. Muziek is een universele taal die door iedereen gesproken wordt en zeker in Zuid-Afrika speelt muziek een belangrijke rol in de cultuur en het dagelijks leven. Ik hoop dan ook erg veel van de kinderen te gaan leren. Via deze blog kunnen jullie mijn voorbereidingen en reisverhalen volgen, enjoy!

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4157

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

6 weken Zuid-Afrika

Landen bezocht: