Op de helft en wederom een leuk weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Martine Hordijk - WaarBenJij.nu Op de helft en wederom een leuk weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Martine Hordijk - WaarBenJij.nu

Op de helft en wederom een leuk weekend

Door: Martine Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag is het maandag 3 augustus en dat wil zeggen dat ik al over de helft ben van mijn werk hier op de Hyde park primary school. Het klinkt zo chliche maar het gaat ontzettend snel.

Afgelopen vrijdag was de voorlichtingsdag van de TB stichting hier op school. Ze kwamen met een mega bus in de tuin van de school om voorlichting te geven over tuberculose. Zoals eerder verteld komt dit in Nederland nauwelijks nog voor, maar hier in Zuid-Afrika sterven er nog veel mensen aan vanwege het gebrek aan kennis. De voorlichting werd ontzettend leuk gegeven door de stichting en ik denk echt dat de kinderen hier iets van hebben opgestoken en het leuk vonden. Het koor en het orkest waar ik hier les aan geef mochten optreden, dat maakte het natuurlijk extra leuk! De kinderen hebben zoveel potentie hier en het is leuk als ze dan een podium krijgen om hun talent te delen met anderen.

Vrijdagmiddag is altijd de vrije middag voor alle vrijwilligers van Projects Abroad hier in Kaapstad. Afgelopen vrijdag ben ik met een groepje vrijwilligers waar ik mee om ga naar de haven van Kaapstad gegaan, The Waterfront. Hier hebben we de foodmarked bezocht, vergelijkbaar met de markthal in Rotterdam, allemaal kraampjes met eten uit verschillende landen. Vervolgens zijn we naar de zonsondergang gaan kijken vanaf een boot, dit werd overigens bijna zwemmen want de golven waren sterk en we gingen alle kanten op met de boot, haha.

Zaterdag zijn we gaan paragliden. Dit wil zeggen: je staat op een berg met een instructeur en er ligt een parachute op de grond achter je. Als de instructeur het teken geeft moet je gaan rennen en dan stijg je als het ware op voordat je over de rand van de berg bent, tenminste dat hoop je dan maar haha. Helaas hield de wind het even voor gezien toen ik klaar stond om te gaan rennen, dus heb ik me eerst 10 minuten zenuwachtig staan maken daar omdat we moesten wachten, toen de instructeur zei: RUN! heb ik dan ook gerend voor mijn vaderland, we waren binnen 4 seconde opgestegen, haha.

Gisteren was een ideale zondag, we zijn naar de Imhoff farm gegaan hier om een strandrit te maken te paard. We hadden veel geluk met het weer want het is hier 'winter' en gisteren konden we met een t-shirtje over het strand rijden. Het weer is sowieso heel wisselvallig, de Afrikanen zeggen zelf: In Kaapstad hebben we 4 seizoenen in elke dag, haha. Het paardrijden was voor mij toch wel het leukste van dit weekend. Het strand was zo wit, de zee blauw en de omgeving erg mooi. Voor mij geeft dat het ultieme gevoel van vrijheid, paardrijden op het strand.

En na dit chille weekend, weer aan het werk!

Tot later!

  • 03 Augustus 2015 - 10:55

    Els:

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal doet, het zijn ding. Die ik ook wel gedaan zou willen hebben, maar waarschijnlijk niet meer zal doen :-) daarom genieten we nu van jouw verhalen.
    Fijn hè om zo te waaghalzen en je grenzen af te tasten ? Haal alles uit t leven meid !
    Lots of fun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

6 weken Zuid-Afrika

Deze zomer hoop ik 6 weken naar Zuid-Afrika te gaan. De eerste 4 weken zal ik verblijven bij een gastgezin in Kaapstad. Tijdens deze 4 weken ga ik vrijwilligerswerk doen op scholen in Kaapstad waar ik muziekles zal gaan geven. Dit doe ik via stichting Projects Abroad. Daarna komt goede vriend Chris Lassooij ook richting Zuid-Afrika en gaan we samen nog twee weken rondreizen. We verblijven eerst een week in Kaapstad waarna we een binnenlandse vlucht nemen naar Johannesburg om o.a. het Kruger park te gaan bekijken.

Ik kijk ontzettend uit naar deze prachtige reis! Twee van mijn grote liefdes komen in deze 6 weken samen: muziek en reizen. Ik wil graag op deze manier mijn steentje bijdragen in de wereld. Ik hoop lekker muziek te kunnen gaan maken met de kinderen in Kaapstad en hoop iets bij te dragen aan hun (muzikale)ontwikkeling en hen een onbezorgde tijd te geven binnen de muzieklessen. Ik verwacht niet dat ik de wereld in mijn eentje kan veranderen, maar ik wil op mijn manier en niveau iets bijdragen en een stukje plezier brengen in het leven van deze kinderen. Mede daarom heb ik gekozen voor een project met muziek, als ik scholen ga bouwen storten die namelijk na een dag weer in, haha. Muziek is een universele taal die door iedereen gesproken wordt en zeker in Zuid-Afrika speelt muziek een belangrijke rol in de cultuur en het dagelijks leven. Ik hoop dan ook erg veel van de kinderen te gaan leren. Via deze blog kunnen jullie mijn voorbereidingen en reisverhalen volgen, enjoy!

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2015

Time flies..

06 Augustus 2015

Raar mens, die miss Martine uit Nederland

03 Augustus 2015

Op de helft en wederom een leuk weekend

29 Juli 2015

Gastgezin enzo..

27 Juli 2015

Het meest angstige moment van mijn leven..
Martine

Deze zomer hoop ik 6 weken naar Zuid-Afrika te gaan. De eerste 4 weken zal ik verblijven bij een gastgezin in Kaapstad. Tijdens deze 4 weken ga ik vrijwilligerswerk doen op scholen in Kaapstad waar ik muziekles zal gaan geven. Dit doe ik via stichting Projects Abroad. Daarna komt goede vriend Chris Lassooij ook richting Zuid-Afrika en gaan we samen nog twee weken rondreizen. We verblijven eerst een week in Kaapstad waarna we een binnenlandse vlucht nemen naar Johannesburg om o.a. het Kruger park te gaan bekijken. Ik kijk ontzettend uit naar deze prachtige reis! Twee van mijn grote liefdes komen in deze 6 weken samen: muziek en reizen. Ik wil graag op deze manier mijn steentje bijdragen in de wereld. Ik hoop lekker muziek te kunnen gaan maken met de kinderen in Kaapstad en hoop iets bij te dragen aan hun (muzikale)ontwikkeling en hen een onbezorgde tijd te geven binnen de muzieklessen. Ik verwacht niet dat ik de wereld in mijn eentje kan veranderen, maar ik wil op mijn manier en niveau iets bijdragen en een stukje plezier brengen in het leven van deze kinderen. Mede daarom heb ik gekozen voor een project met muziek, als ik scholen ga bouwen storten die namelijk na een dag weer in, haha. Muziek is een universele taal die door iedereen gesproken wordt en zeker in Zuid-Afrika speelt muziek een belangrijke rol in de cultuur en het dagelijks leven. Ik hoop dan ook erg veel van de kinderen te gaan leren. Via deze blog kunnen jullie mijn voorbereidingen en reisverhalen volgen, enjoy!

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4175

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

6 weken Zuid-Afrika

Landen bezocht: